Monday, March 07, 2016

Kielikurssi- ja matkasuunnitelmia

Onpas mennyt aikaa edellisestä postauksesta! Olen edelleenkin vain möllöttänyt (säälittävää), mutta nyt alkaa olla jo pirteä olo. Tänään oli sadepäivä, joten mikäs sen mukavempaa kuin lähteä Malagaan shoppailemaan. Bussimatka kestää reilut 40 minuuttia ja hinta päätähuimaava 1,30 €. En ottanut kuin yhden kuvan kun sateiset kuvat ei ole niin kivoja. Myöhemmin sitten tutustun Malagaan vähän enemmän, nyt vain kiertelin kauppoja ja ostin kaikkea tarpeellista (ihan oikeasti!). Koska mulla ei ole suuntavaistoa, pyörin vain siellä sun täällä ja jälleen kerran jotenkin ihmeen kaupalla löysin taas oikean bussipysäkin. Tulin takaisin bussilla joka kiersi Guadalmarin kautta ja ihailin ihania taloja... Tässä vaiheessa jo aurinkokin taas paistoi, mutten viitsinyt ottaa kuvia kännykällä bussin ikkunan läpi. Teidän pitää siis vain uskoa mun sanaani että hienoa seutua :). Muistaakseni en ole kertonut aikaisemmin tästä ympäristöstä. Malagan lentokenttä on tässä Churrianassa, itse asiassa ihan vieressä ja koneet jylistää tästä aika matalalla niin että välillä ikkunat helisee. Eipä sitä enää juuri edes huomaa. Kauppareissulla on kiva katsella laskeutuvia lentokoneita kun ne on niin lähellä. Vieressä on myös Nato-alue! Lähes vastapäätä taloa on jonkinlainen yökerho, mutta en ole kertaakaan kuullut sieltä mitään meteliä! Kielikursseja olen katsellut, ja viikon intensiivikursseja aloittelijoille ilman majoitusta löytyy ainakin Malagasta. Yritän vielä etsiä löytyisikö vastaavaa Torremolinoksesta koska se on lähempänä. Tänään bussissa joku nainen hirveästi selitti mulle jotain käsistään ja ranteistaan ja minä vain nyökyttelin ja hymyilin sujuvasti vaikkei ollut hajuakaan mitä se mulle kertoi. Paikalliset tosin puhuu niin nopeasti että kestäisi aika kauan ymmärtää kaikki, mutta olisi kiva tietää edes mistä on kyse. Olen suunnitellut pientä kierrosta, kiinnostavia paikkoja olisivat Granada, Cordoba, Sevilla, Gibraltar, Marokon puolella Tangier ja Tautou, ja Lagos Portugalissa. En tiedä käynkö kaikissa, ainakaan samalla reissulla, mutta ehkä viikon pyrähdyksen voisi tehdä kielikurssin jälkeen. Tai sitten käyn muut maat ensin ja kierrän Andaluciaa kielikurssin jälkeen. Matkojen suunnittelu on vain aina niin kivaa! Laitan sen yhden kuvan Malagasta ja tuo toinen on seinäkirjoitus täällä Churrianassa. Mun mielestä se on sympaattinen tuon hymiön kanssa. ;)

No comments:

Post a Comment