Wednesday, January 27, 2016

Asettuminen ja sekalaisia ajatuksia

Kaksi viikkoa takana ja olen vähitellen asettunut. Kaupoista on löytynyt kaikki tarvittava eikä mitään ongelmia ole tullut eteen. Muiden asukkaiden kanssa on tullut muutamia sanoja vaihdettua, tai lähinnä he ovat tulleet mulle esittäytymään ja juttelemaan kun minä olen möllöttänyt tyypillisenä epäsosiaalisena itsenäni. Välillä oli viileämpiä ja pilvisiä päiviä ja ehdin jo tylsistyä, mutta tänään on ollut oikein kesäinen päivä. Siispä otin bussin kohti Torremolinosta. Bussit menevät tästä ihan läheltä, ja hinta on niinkin kova kuin 1,65 €. Mulle tuli jo mieleen että kun tämä Churrianan raitti on jo parissa viikossa tullut tutuksi, eikä elämä tällä kylällä ole kovin vilkasta, että mitä jos keväämmällä siirtyisi vilkkaampiin maisemiin. Bussin lähestyessä Torremolinosta tajusin että EI! Hotellia hotellin perään, souvenirs, sex shops, english breakfast, valioliigaa jne. Korkeita hotellirakennuksia, täysin persoonattomia, ei sisältöä, ei tunnetta. Menisi siellä just viikon löhöloma mutta ei enempää. Skippasin keskustan erittäin nopeasti ja siirryin rantakadulle, joka on oikein nätti! Rantaravintolat suurelta osin ovat vielä kiinni, mutta löytyi onneksi yksi josta sain tortilla espanolan. Ranta on upea, monta kilometriä hiekkarantaa. Sesonkina varmasti tupaten täynnä, mutta nyt sopivan rauhallinen meikäläiselle. Huhtikuussa saan siellä varmaan jo paniikkikohtauksen... Olin todella onnellinen kun pääsin takaisin Churrianaan, rauhalliseen andalusialaiseen kylään, josa naapuritalon papparainen tervehtii aina kun näkee mut parvekkella. Haluan oppia espanjaa, jotta voisin käydä jotain keskusteluja hänen kanssaan. Toistaiseksi olen osannut sanoa vain että olen Suomesta ja hyvää kuuluu. Se keskustelu oli aika lyhyt. Toistaiseksi olen enimmäkseen levännyt ja vieläkin huomaan olevani aika väsynyt. Siltikin olen jo alkanut katsella että mitäs täällä voisi tehdä espanjan opiskelun lisäksi (jota en siis vielä ole edes aloittanut). Couchsurfing-tapaamisia on Malagassa, ja niihin aion mennä johonkin mukaan tapaamaan paikallisia ja expateja. Laitan vielä kännykästä joitakin kuvia, ensin muutama kuva Churrianasta ja sitten Torremolinoksesta. Vai Torremolinosista? Nuo punaiset kukat ovat tältä samalta kadulta, ihan parin talon päässä, ja ihailen niitä joka kerta kun kävelen siitä ohi, eli oikeastaan joka päivä. Ja tässä kuvia rantakadulta, joka pohjoisessa päättyy mun "lähirannalle" parin kilometrin päähän. Mukana myös kuva siitä mitä tarkoitin kun kirjoitin hotelleista.

2 comments:

  1. Joo-o. Vaihtaisin kyllä tällä hetkellä nämä meidän maisemat noihin sun maisemiin. On tämä niin masentavaa taas. Töissä kun kerroin että siellä on 20 lämmintä niin yhden työkaverin kanssa ajattelimme että jos ehdotetaan että siirretään koko firma sinne :) Lyhyempi matka kuskata tuotteita Keski-Euroopan markkinoille :)

    ReplyDelete
  2. Juu tänne vaan, voitte palkata mut kans! Venlan hiihtoharrastus saattaisi kärsiä, mutta onhan noita lumisia vuoristoja...

    ReplyDelete